20Mai2018

Eşti aici: Home News Se simte avântul schimbării

Se simte avântul schimbării

Pasare site

După zece ani, povestea Romanian PR Award continuă, mai puternică, mai diversă şi mai "încăpăţânată", reuşind să adune sub aceeaşi umbrelă parteneri prestigioşi, nume marcante ale breslei comunicatorilor, concurenţi valoroşi şi zeci de tineri aspiranţi la o carieră în PR. Fiecare cu crezul şi povestea lui de succes, dar cu toţii uniţi de un duh al breslei şi de dorinţa de a da comunicării însemnătatea pe care o merită.

Există un moment în viaţa unui proiect, în care linia e trasă şi reapar din nou planuri de viitor. Cea de-a XI-a ediţie adaugă călătoriei noastre nu doar un an, marchează începutul unei decade şi este un moment prielnic pentru o gură de aer proaspăt, o reîmprospătare a conceptului, a identităţii vizuale şi a criteriilor de jurizare.

Am revizitat aşadar momentele şi realizările cheie ale festivalului şi am pornit în redefinirea valorilor competiţiei de la trei constante care dau consistenţă actului comunicării - leadership, inovaţie şi impact.

Leadership – pentru a întări necesitatea accesului comunicatorilor la deciziile de management, acces care rămâne o provocare majoră pentru mulţi reprezentanţi ai breslei.

Inovaţie – pentru că va fi unul dintre pilonii importanţi de diferenţiere, factorul-motor care va facilita accesul comunicatorilor la suita "C" şi cel care va întări rolul funcţiei de comunicare în cadrul organizaţional.

Impact – pentru că fară obiective şi rezultate măsurabile, Relaţiile Publice nu se vor bucura de importanţa cuvenită.

Începând cu acest an, grila de jurizare este îmbogăţită cu criteriul inovaţiei. Împreună cu Vodafone România, partener fondator al competiţiei, ne propunem să recompensăm apetitul şi abilităţile de a inova ale comunicatorilor români, într-un demers unic care îşi propune să educe industria, împingând standardele de inovaţie peste limitele actuale de practică şi acceptare. Distincţia "PR Innovator of the Year", acordată în premieră de Vodafone România, reprezintă una dintre noutăţile importante ale ediţiei.

În spiritul diversificării şi creşterii, am introdus în competiţie 4 secţiuni noi care reflectă maturizarea industriei şi dobândirea de competenţe specifice în domenii specializate. Pe lângă categoriile dedicate unor arii noi de expertiză, am considerat utilă recunoaşterea meritelor departamentelor in-house de PR, recompensarea eforturilor agenţiilor cu până la 5 angajaţi şi oferirea distincţiei "Profesionistul de PR al Anului" comunicatorului cu rezultate profesionale excepţionale şi o contribuţie evidentă la dezvoltatea industriei.

În final, câteva cuvinte despre origami, arta de a da valoare unei hârtii prin pliere, şi metafora care ne-a inspirat în definirea noului concept grafic, realizat cu ingeniozitate de colegii de la Vitrina Advertising. De ce origami? Pentru că sintetizează exemplar puterea ideii, transformarea unui lucru obişnuit în ceva de impact, urmărirea unor reguli precise, dar care lasă loc creativităţii şi diversităţii, abilitatea de a rezolva probleme, constatarea că drumul spre extraordinar începe întotdeauna cu o acţiune simplă. Şi nu în ultimul rând, starea de bine în care te transpune rezultatul. La fel ca în PR.

Încheiem aceste gânduri, adresând mulţumiri speciale membrilor juriului, concurenţilor, partenerilor şi prietenilor care ne onorează cu încredere an de an!

 


Dana Oancea                                                                               Thomas Achelis        
Board Member Forum for International Communications              Preşedinte  

logo-praward-transparent