Bogdan Tomoiagă

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Director Executiv, Graffiti PR

Întodeauna am vrut sa fiu parte din echipa BBDO. Treceam prin fața vilei din Cotroceni unde firma își avea sediul în acea perioadă și îmi spuneam că trebuie să lucrez acolo. Că trebuie să le demonstrez și lor asta și să devin parte a echipei. Asta se întâmpla acum multă vreme, prin 2003, dacă nu greșesc. Doi ani mai tarziu, în decembrie 2005 mă alăturam BBDO și de acolo e istorie. Istorie a comunicării și a PR-ului în România. Din perspectiva BBDO si GraffitiPR, bineînțeles.

Aproape 10 ani mai târziu sunt tot aici, doar că între timp s-au schimbat funcțiile și responsabilitățile. De la PR executive responsabil de conturile Pepsi si Renault la Director Executiv responsabil de tot portofoliul de clienți și de echipă. S-au schimbat și o parte din oameni. Însă a ramas spiritul și cel mai important a rămas experiența acumulată în toate proiectele din spate – de la campanii Pepsi la lansări de noi modele Dacia și Renault, de la concertul BlackEyedPeas la aducerea mașinilor de Formula1 Renault la București, de la Țara lui Andrei și ai săi cetățeni minunați la inventatorii din TechSchool. Sau de ce nu, de la câștigarea contului P&G cu o prezentare minunată despre Puck și a lui poțiune a iubirii la pitch-ul pierdut de la GDF.

Cred în câteva lucruri. Ele se mai așează, se mai șlefuiesc, dar în esență sunt aceleași:

  • Cea mai bună idee este cea care dictează. În agenție și în viață. Și nu contează de unde vine, cine a generat-o. Poate să vină de la un junior sau de la un consultant cu 20 de ani în industrie. Dar trebuie să fie autentică, să aducă un lucru nou și să genereze rezultate măsurabile. Sau altfel spus, o idee bună este extrem de importantă și toată lumea din GraffitiPR trebuie să muncească pentru a găsi acea idee care poate să fie game-changer. Dacă are și o zonă de meaning+, atunci este ceea ce căutăm (meaning + = etalon GraffitiPR pentru a măsura earned creative care se traduce în: idee care generează conversație, ești the talk of the town, goosebumps – mândru de ce ai realizat, good//kindness – ai pus pe masă o idee care aduce un impact social pozitiv)
  • Creștem/ne dezvoltăm doar împreună – relația client – agenție sau agenție – consultant//angajat. Relațiile de lungă durată între toate părțile sunt extrem de importante pentru noi, pentru GraffitiPR, numai că ele nu pot fi construite decât pe o fundație solidă, care trebuie să conțină următoarele ingrediente: încredere, onestitate, transparență, dezvoltare mutuală și bineînteles, rezultate.
  • Gândim durabil, pe termen lung și ne place să venim cu soluții creative la probleme de business long term. Unde cel mai mare inamic este gândirea pe termen scurt, câștigul imediat. Adevărul este că sunt campanii de marketing care îți cer să rezolvi aici și acum, dar cel mai important este să adresezi zona de creștere//de dezvoltare.
  • Avem curajul să punem întrebările corecte. Și insităm asupra lor. Încercăm să fim onești, să adresăm convenționalul pentru a face loc ideilor care aduc noul. Și avem curajul de spune NU.