Istoric

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ediția stă sub semnul curiozității și al prestigiului pe care îl poate avea întrebarea în avântul industriei de comunicare și pledează pentru o stare de întâmpinare curioasă în rândul reprezentanților săi. Competiția înregistrează un nou record de înscrieri: 376 de aplicații, o creştere de 35% faţă de numărul de proiecte înregistrat la ediţia anterioară. Rogalski Damaschin Public Relations este „PR Agency of the Year”. Juriul acordă distincția Comunicatorul Anului” fondatoarelor Asociației Dăruiește Viață – Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu. Distincția “PR Professional of the Year” este înmânată fondatoarelor conferinței regionale PRbeta – Cristinei Puțan și Oltea Zambori. Premiul “PR In-house Team of the Year” revine echipei de comunicare EFdeN.

Se împlinesc 15 ani de la prima ediție a competiției Romanian PR Award, un proiect care a reușit să adune sub aceeași umbrelă nume marcante ale breslei comunicatorilor, concurenți valoroși, parteneri entuziaști și zeci de colegi care au urmărit îndeaproape evoluția industriei de relații publice. La ceas aniversar, este lansat, la Cărturești, volumul “The Golden Book of Romanian Public Relations. 15 ani de practică și reperele unei industrii”. Structurată în 18 arii de expertiză, cartea recuperează și oferă publicului cazuistică locală din ultimii 15 ani și adaugă, în același timp, o colecție extinsă de idei și opinii despre practica actuală și viitorul profesiei de relații publice. Volumul este deschis de condeiul a doi distinși autori consacrați – James E. Grunig, profesor emerit al Universității Maryland, și Aneta Bogdan, un nume de referință în brandingul românesc.

McCann PR este “PR Agency of the Year”. Juriul acordă distincția Comunicatorul Anului” lui Vlad Voiculescu și Cătălin Teniță. Distincția “PR Professional of the Year” este înmânată Cristinei Hanganu, Director Comunicare și CSR, Lidl România. Premiul “PR In-house Team of the Year” este acordat echipei de comunicare Bitdefender.

O ediție lansată sub semnul diversității. “Fără a face din diversitate o preocupare obsesivă sau un scop în sine, competiția pledează în acest an pentru o doză considerabil mai mare de diversitate ‚practică’, fie că ne referim la diversitatea de aptitudini, de talente și resurse puse în joc sau pur și simplu la diversitatea de opinii, abordări și instrumente. ”

MSLGROUP The Practice este desemnată „PR Agency of the Year”. Juriul acordă distincția Comunicatorul Anului” filosofului Mihai Șora. Distincția “PR Professional of the Year” este înmânată Corinei Vasile, Director Comunicare și Relații Publice, Raiffeisen Bank România. Premiul “PR In-house Team of the Year” este înmânat echipei de comunicare AVON România.

 

Romanian PR Award comunică printr-un concept semnat de Leo Burnett și valorifică metafora constelațiilor. La fel cum universul e în continuă expansiune, așa e și industria de PR din România. Se reinventează continuu, țintind către mai sus, mai mult, mai creativ și căutând galaxii nedescoperite încă. Și apar tot timpul stele noi, unele strălucitoare ca o supernova, care transmit lumină celor din jur prin puterea ideilor lor, ajutând chiar la formarea altor stele. 303 de proiecte se înscriu la cea de-a 13-a ediție a competiției și stabilesc un nou record. MSLGROUP The Practice este „PR Agency of the Year”. Juriul acordă distincția Comunicatorul Anului” lui Constantin Chiriac, directorul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. Distincția “PR Professional of the Year” este înmânată Crenguței Roșu, Managing Director la DC Communication. Juriul acordă 19 premii de aur, 46 de premii de argint și 15 diplome de excelență. Premiul “PR In-house Team of the Year” este înmânat echipei de comunicare Samsung Electronics România.

Cea de-a 12-a ediție vine să întărească rolul directorului de comunicare în board-ul organizațiilor și în luarea deciziilor strategice. Competiția se îmbogățește cu distincția „Best of PR Measurement & Evaluation”, un premiu special acordat de Raiffeisen Bank și dedicat pragmaticilor și vizionarilor care înțeleg importanța evaluării și măsurării rezultatelor obținute. Golin România a fost desemnată „PR Agency of the Year”. Ivan Patzaichin este primul sportiv român de performanță care primește distincția „Comunicatorul Anului”. Juriul acordă distincția „Outstanding Award” in memoriam prof. dr. Adela Rogojinaru. Juriul acordă 19 premii de aur, 40 de premii de argint și 12 diplome de excelență. Distincția “PR In-house Team of the Year” este acordată echipei de comunicare GSK Romania. Distincția “PR Professional of the Year” este înmânată lui Corneliu Cojocaru, Consilier la Direcția de Comunicare a Băncii Naționale a României.

Cea de-a 11-a ediție adaugă călătoriei noastre nu doar un an, marchează începutul unui nou deceniu și este un moment prielnic pentru o gură de aer proaspăt. Începând cu acest an, grila de jurizare este îmbogățită cu criteriul inovației, distincția “PR Innovator of the Year” reprezentând una dintre noutățile ediției. Sunt introduse 4 secțiuni noi care reflectă maturizarea industriei și dobândirea de competențe specifice în domenii specializate. Se recunosc meritelor departamentelor in-house de PR și eforturilor agențiilor cu până la 5 angajați. La cea de-a 11-a ediție a competiției concurează 258 de proiecte. Juriul acordă 19 premii de aur, 30 de premii de argint și 9 diplome de excelență. Distincția “PR In-house Team of the Year” se acordă echipei de comunicare Raiffeisen Bank, iar Conan PR este “Small Consultancy of the Year”. “Special Award for Outstanding PR Achievements” este înmânat Gabrielei Lungu, CCO, UK & EMEA, la Weber Shandwick, la acea data. Rogalski Damaschin PR este „PR Agency of the Year”. Juriul acordă distincția „Comunicatorul Anului” Simonei Miculescu, Ambasador la Misiunea Permanentă a României la ONU.

La 10 ani de la debut, Romanian PR Award este mai mult decât o competiție și o arhivă de proiecte de succes, este suma efortului a sute de comunicatori români care împărtășesc împreună perspectiva strategică a relațiilor publice. Proiectată ca o competiție modernă, apropiată de standardele și anvergura competițiilor occidentale, Romanian PR Award s-a dorit o arenă a performanței în comunicare, locul de întâlnire al celor care răspund provocării de a se confrunta cu rigorile profesiei. O campanie care, în 10 ani de existență, a rostit an de an mesajul – să dăm importanța cuvenită funcției de comunicare în cadrul organizațiilor și societății în ansamblu.

La ediție aniversară, competiția înregistrează un nou record: 260 de aplicații în cele 24 categorii de concurs. THE PRACTICE este “PR Agency of the Year”. Distincția Comunicatorul Anului se acordă reprezentanților Asociației Little People și Echipei Naționale de Paralimpici ai României – Shajjad Rizvi, Nisa Rizvi și Eduard Novak. Juriul acordă 16 premii de aur, 33 premii de argint, 11 diplome de excelență și 1 premiu special, în cadrul celor 24 categorii de concurs.

Ediția din acest an stă sub semnul creșterii și diversificării: un juriu internațional de top, 15 categorii noi de concurs, posibilitatea de a înscrie o campanie în cadrul mai multor secțiuni – sunt noutăți ale ediției. Competiția are cel mai divers și reprezentativ juriu de până atunci – o echipă internațională de 33 de practicieni din 7 țări, pregătiți să-și confrunte talentul și experiența cu performanțele și creativitatea profesioniștilor români. GMP PR este “PR Agency of the Year”. Juriul acordă tinerei alpiniste de numai 15 ani, Crina Coco Popescu, distincția “Comunicatorul Anului”. Sunt acordate 16 premii de aur, 28 de premii de argint, 10 diplome de excelență, 2 premii speciale speciale și 5 premii Junior PR Award. Competiția înregistrează un nou record: 212 proiecte înscrise în cele 24 categorii de concurs.

Lowe Public Relations este desemnată „PR Agency of the Year“. Competiția înregistrează 110 de proiecte. Sunt acordate 9 premii de aur, 20 de premii de argint și 2 premii speciale și 6 premii Junior PR Award. Jurizarea este asigurată și în acest an de o echipă internațională de practicieni, cercetători și manageri, personalități recunoscute pentru expertiza lor în domeniul Relațiilor Publice. Juriul este prezidat de Peter Debreceny (SUA), Chairman al Institute for Public Relations (IPR) și reunește 30 de profesioniști de comunicare din 7 țări. Pe agenda Congresului PR Week regăsim teme precum: managementul reputației online, evaluarea în PR, antropologie digitală, predincții privind impactul rețelelor sociale asupra practicii de relații publice, instrumente de evaluare în comunicarea internă etc.

Dezbaterile PR Week din acest an întăreasc ideea că PR-ul nu trebuie să se rezume doar la comunicarea deciziilor, ci trebuie integrat în strategia de afaceri, contribuind proactiv la formularea politicilor corporatiste. Teme inedite precum PR 2.0: consecințele tehnologiilor web 2.0 asupra practicii de relații publice; Lobbying: comunicare, transparență și persuasiune; Etica în Relații Publice: repere. tendințe și controverse; Creativitatea în PR; De la Public Relations la Public Engagement; Rolul relațiilor publice în restaurarea încrederii în business și mass-media sunt dezbătute intens la congresului PR Week. Elemente de noutate:  dezbaterea “Etică în Relații Publice: repere. tendințe și controverse” și prima cercetare despre practicile media în raporturile PR-presă: “Media Transparency and Media Practices in Romania: Results of a Nation-wide Survey of Practitioners”, un studiu realizat de Forum for International Communications în parteneriat cu prestigiosul US Institute for Public Relations și Centrul pentru Jurnalism Independent (CRJ). La Gala Romanian PR Award se acordă 6 premii de aur, 19 premii de argint și 13 premii Junior PR Award. Distincția „PR Agency of the Year” merge la The PRACTICE. Distincția „Comunicatorul Anului” se acordă Guvernatorului Băncii Naționale, Mugur Isărescu.

Lansat sub sloganul “PR at a breaking point- from worker bee to queen bee”, cea de-a șasea ediție a Romanian PR Week reunește Congresul Internațional PR Week, PR Award Gala Night, un training tematic și o zi dedicată profesorilor și studenților. Congresul debutează cu o incitantă dezbatere despre principalele provocări cărora Relațiile Publice trebuie să le facă față în viitor. Invitatul special al dezbaterii este James Grunig, renumit cercetător și Profesor Emerit în cadrul Departamentului de Comunicare al Universitatii din Maryland, SUA. Cu peste 250 de articole, cărti, lucrări și rapoarte științifice publicate, Grunig se află la prima sa vizită în România. Grunig pledează în discursul său pentru rolul strategic managerial al Relațiilor Publice, discutând despre existența a doua teorii contrastante despre relațiile publice, pe care el le numește paradigma interpretativă și paradigma managementului strategic. Pentru Grunig, funcția strategică a Relaților Publice este singura care oferă valoare. Congresul este urmat de Gala PR Award. Competiția se diversifică cu 8 categorii de concurs și înregistrează un număr record de înscrieri – 83. Sunt acordate 9 premii de aur, 16 premii de argint, 2 premii speciale și 10 premii pentru studenți. Rogalski Grigoriu PR câștigă distincția „PR Agency of the Year“.

Cea de-a cincea ediție a Galei are loc la Opera Națională București pe 6 noiembrie. Juriul acordă 4 premii de aur, 5 premii de argint, 3 premii speciale și 12 premii pentru studenți. Disticția „PR Agency of the Year” 2006 merge la Pleon Graffiti. Distincția „Comunicatorul Anului” se acordă regizorului Cristian Mungiu. Teme inedite, precum abordarea strategică și managementul programelor de responsabilitate socială corporatistă ori dimensiunea culturală în strategiile de branding și de comunicare corporatistă, sunt abordate de nume prestigioase și de specialiști străini prezenți pentru prima dată în România: Peter Debreceny, US Institute for PR, Stephen Young, Caux Round Table, Louis Williams, în egală măsură practician și specialist reputat în domeniul evaluării în relații publice, Alan Knight, Institute of Social and Ethical AccountAbility. Participă la dezbateri Horia Roman Patapievici, Aneta Bogdan și Andreea Roșca. Două traininguri inedite, conduse de Stephen Young, respectiv, Louis Williams, abordează subiecte precum: evaluare în relații publice și raportare în programele de responsabilitate socială corporatistă. Săptămâna PR-ului Românesc se încheie cu Ziua Carierei, eveniment dedicat studenților.

69 de campanii concurează la această ediție și sunt acordate 4 premii de aur, 5 premii de argint, 4 premii speciale și 10 premii pentru studenți. Este primul an când se introduc două categorii de concurs – campanii comerciale și campanii non-comerciale, semn de diversificare. Printre campaniile distinse cu Aur regăsim „Vinurile Davino ocupă poziția Ultimate-High-End între Vinurile Românești” (Gheorghe Moisescu), „Biosecurizat de la Agricola Bacău” (Agricola Internațional Bacău & Tempo), „Lansarea primului radio pentru copii din Europa Itsy Bitsy FM” (GMP & Itsy Bitsy FM), „Tu alegi, Banca Transilvania se implică!” și „Mari Români”(TVR). Disticția „PR Agency of the Year 2006” merge la GMP. Disticția „Comunicatorul Anului” se acordă Monicăi Macovei, Ministrul Justiției la acea dată. Teme interesante îmbăgățesc agenda congresului PR Week: Rolul CSR în strategia de business, Etică în PR și Managementul Reputației. În dezbaterea “Valoare adăugată prin PR”, moderată de Emil Hurezeanu, se discută aprins despre strategiile de comunicare ale unor corporații prezente în România. Dezbaterea de etică ia sub lupă problemele etice în raporturile PR-presă-public și beneficiază de expertiza profesorului Horst Avenarius, Președintele Consiliului German de Relații Publice.  

Câteva zeci de profesioniști sărbătoresc o nouă ediție a Galei pe 7 noiembrie 2005, la JW Marriott. Ediția 2005 reunește 65 de proiecte, dintre care 5 au fost distinse cu aur, 3 cu argint, 7 au primit mențiuni speciale și 11 premii au fost acordate studenților. Distincția “PR Personality of the Year” este acordată lui Jonathan Scheele, Șeful Delegației Comisiei Europene în România la acea dată. Gala este precedată de congresul internațional PR Week care aduce împreună personalități de top din România, Marea Britanie, Germania, Belgia, Ungaria, Bulgaria și Ucraina, accentul fiind pus pe rolul strategic al comunicării, dimensiunea sa managerială în funcționarea eficientă a companiilor și institutiilor. Evenimentele Romanian PR Week continuă cu trainingul „Corporate Social Responsability – A Pivotal Role for Public Relations in a Changing Society”, susținut de practicianul britanic Tony Meehan, și se încheie cu întâlnirea informală dintre stundenți și profesioniști.

Cea de-a doua ediție a competiției se desfășoară în strânsă corelație cu competiția internațională “Golden World Award”, organizată de Asociația Internațională de Relații Publice – IPRA. Campaniile câștigătoare la Romanian PR Award au posibilitatea să candideze mai departe în cadrul renumitei competiții internaționale, concursul național fiind un pașaport către recunoașterea internațională. 2004 este anul când se lansează Romanian PR Week, un eveniment complex cu invitați de excepție, desfășurat pe parcursul a mai multor zile. A fost o creștere substanțială în valoare și conținut, Gala fiind precedată de congresul international “Management through Communication — Communications Management” care a accentuat rolul strategic al comunicării în funcționarea eficientă a organizațiilor. Printre vorbitorii ediție se numără Anthony Van der Heijden (Banca Comercială Ion Țiriac), Ted Lattimore (Connex), Thomas Achelis (CERP), Lidia Solomon (Connex), Gilda Lazăr (JTI), Cosmin Alexandru (GFK) și Iolanda Stăniloiu.

Pe 10 noiembrie 2003 are loc la București, Clubul Diplomaților, prima ediție a Galei Romanian PR Award, organizată de fundația Forum for International Communications. Gala a este precedată de prelegerea practicianului britanic, Tony Meehan, intitulată “Placing Romania on the Map – Are we really able to communicate?”. Contribuția Relațiilor Publice la ameliorarea imaginii României în perspectiva integrarii în structurile comunitare a fost tematica unei discuții-podium, la care au participat reprezentanți ai asociațiilor de profil din regiune – Nelly Benova, Dr. Tamas Barat, Predrag Vujovic, Fiona McCollum, alături de Simona Miculescu, Președinta Asociației Române de Relații Publice la acea dată, filosoful Mihai Șora și istoricul Adrian Cioroianu. Un juriu format din 11 profesioniști români și străini a evaluat cele 35 de proiecte înscrise la prima ediție a competiției. Printre programele distinse cu Golden Award for Excellence s-au numărat „Parteneri pentru Viață“ (GlaxoSmithKline),  Programul educațional oferit Facultății de Electronică și Telecomunicații din București (Connex),  Banning physical punishment of children (Salvați Copiii) și Olimpiadele Comunicării (Asociația de Comunicare Ethos).