Categorii de concurs

IMPORTANT! Sunt eligibile proiectele realizate în ultimii doi ani.

PREMII DE EXCELENȚĂ

1 Comunicare corporatistă

Categoria se adresează programelor de comunicare dezvoltate pentru a sprijini misiunea și viziunea organizației, obiectivele strategice de dezvoltare pe termen lung și de branding. Sunt incluse aici programele de comunicare menite să sporească notorietatea organizațiilor și buna lor reputație.

2 Comunicare de brand
(PR pentru marketing)

Secţiunea reuneşte campaniile de comunicare concepute în scopul lansării, (re)poziţionării sau promovării de produse şi servicii către clienţi, companii sau consumatori individuali. Se pune accent pe integrarea comunicării de PR în campaniile de marketing integrat, asigurând astfel o abordare coerentă și eficientă, care să susțină obiectivele de vânzări și creștere ale organizației.
2.1 Produse şi servicii existente;
2.2 Produse şi servicii noi

3 Comunicare  pentru administrarea crizelor, riscurilor şi oportunităţilor

Categoria include campaniile de comunicare care au contribuit la prevenirea ori buna gestionare a unui conflict sau a unei situații de criză cu potențial de risc pentru dezvoltarea pe termen lung a unei organizații.

4 Digital PR și Social Media

Categoria reunește campanii de comunicare care utilizează media digitale și sociale în scopul atingerii unor obiective de relații publice. Sunt incluse aici şi campaniile de PR adresate bloggerilor.

4.1 Digital PR: Subcategoria reunește campanii de comunicare care utilizează platforme digitale precum video, YouTube, site-uri web, comunități online, forumuri, bloguri, podcast-uri, mobile media, aplicații, mecanisme virale și alte mixuri digitale pentru a atinge obiective de relații publice. Categoria include, de asemenea, integrarea etică a instrumentelor de inteligență artificială (AI) în strategiile de PR digital, cum ar fi chatbot-urile, sau utilizarea algoritmilor pentru personalizarea și optimizarea campaniilor online și a proceselor de business.

  

4.2 Social Media: Subcategoria reunește campanii de comunicare care folosesc social media pentru a atinge obiective de relații publice. Sunt incluse aici atât campanii exclusive de social media cât și proiecte cu obiective mai largi, dar care folosesc prioritar instrumente de social media.

5 Comunicare internă

Sunt vizate campaniile de comunicare internă, programele de comunicare cu angajații menite să sprijine obiectivele de management al resurselor umane, să sporească gradul de fidelitate precum şi implicarea angajaților în proiectele organizației.

6 Employer Branding

Sunt incluse în acestă categorie programele menite să câștige încrederea potențialilor candidați, să ajute la recrutarea și loializarea acestora, să proiecteze în mintea angajaților și a stakeholderilor externi imaginea angajatorului preferat.

9 Mediu și biodiversitate

Categoria cuprinde campaniile de comunicare concepute pentru a susține performanțele de mediu ale organizațiilor, conștientizarea și adresarea unor probleme de mediu prin programe de educație, precum și comunicarea acestora către stakeholderi. De asemenea, sunt incluse programele de conservare a biodiversității și inițiativele care încearcă să răspundă provocărilor cauzate de schimbările climatice.

7 Comunicare incluzivă & Managementul diversității

Categoria se referă la programele de sensibilizare și conștientizare cu privire la beneficiile diversității și incluziunii (D&I), precum și la inițiativele destinate să comunice angajamentul organizației în promovarea non-discriminării, drepturilor omului și diversității. Sunt incluse campaniile care sprijină politicile și pilonii de D&I ai organizațiilor, precum diversitatea de gen sau generațională, incluziunea persoanelor cu dizabilități, diversitatea culturală și etnică, și comunitatea LGBTIQ+, contribuind astfel la crearea unui mediu de lucru mai incluziv.

8 Sustenabilitate, ESG și dialog cu grupurile cointeresate

Categoria cuprinde programele de comunicare elaborate pentru a sprijini angajamentele de sustenabilitate și responsabilitate socială ale companiilor, încurajând în același timp un dialog transparent și constructiv între organizații și principalele grupuri cointeresate. Sunt incluse inițiative care promovează practici sustenabile, managementul responsabil al resurselor și implicarea activă în problemele sociale și de mediu, contribuind astfel la dezvoltarea unor relații sustenabile cu societatea, comunitatățile și alte grupuri cointeresate.

10 Media Relations & Influencer Relations

Categoria se concentrează pe strategiile și tacticiile utilizate pentru a gestiona relațiile cu presa tradițională, online și cu influencerii. Sunt incluse aici proiecte care demonstrează abilități în întocmirea dosarelor de presă, organizarea conferințelor de presă, și alte inițiative menite să faciliteze comunicarea eficientă cu reprezentanții media și influencerii. Vor fi apreciate îndeosebi proiectele cu o componentă semnificativă de earned media.

11 Public Affairs & Advocacy & Lobby

Categoria cuprinde campaniile de sensibilizare a opiniei publice și a factorilor de decizie cu privire la hotărâri ce prezintă efecte directe asupra oamenilor, organizațiilor sau societății în ansamblul său, cât și proiectele de lobby ale organizațiilor menite să influențeze legislația.

12 Organizații non-guvernamentale. Societate civilă

Această categorie cuprinde campanii de comunicare inițiate de organizații non-guvernamentale din diverse domenii de interes social și civic. Sunt incluse și campaniile susținute de agenții care sprijină și promovează dezvoltarea societății civile.

13 Comunicare în
domeniul public

Categoria include campanii de comunicare realizate de către instituții publice pentru promovarea și atingerea unor obiective de interes public. De asemenea, sunt incluse campaniile inițiate de companii sau agenții de PR care au ca scop susținerea unor cauze de interes public. Nu sunt eligibile campaniile realizate în scop electoral.

14 Comunicare în domeniul financiar

Categoria se adresează companiilor și instituțiilor financiare care dezvoltă și implementează campanii de comunicare și programe de educație financiară. De asemenea, sunt incluse proiectele care gestionează relația cu investitorii, acționarii și alți stakeholderi din domeniul financiar. Categoria vizează și campaniile orientate către autoritățile piețelor financiare și de capital, precum și către presa specializată. În plus, sunt incluse programele de comunicare a rezultatelor financiare anuale, având ca scop informarea și educarea investitorilor și a publicului interesat în mod transparent și eficient.

15 Comunicare în domeniul medical

Secțiunea cuprinde campanii realizate de actorii sistemului medical românesc, precum companii farmaceutice, lanțuri de farmacii, furnizori și distribuitori de aparatură medicală, societăți de asigurări, instituții publice de profil, agenții de PR specializate în comunicare medicală și ONG-uri care acoperă subiecte de interes medical.

16 Tech PR & Comunicarea inovației

Categoria se concentrează pe campanii de comunicare adresate jucătorilor din sectorul IT&C (telecomunicații, hardware, software, gaming, e-commerce, dot.com etc.). Sunt eligibile și proiecte din alte industrii care se disting prin caracterul lor inovator.

17 Cultură, Artă

Categoria include programe de PR cultural inițiate de instituții culturale, agenții, companii sau freelanceri. Sunt incluse aici evenimentele și festivalurile culturale, parteneriatele cultură-business, programele de educație culturală, programele culturale pentru angajați, programele care folosesc cultura ca axă a responsabilității sociale și/sau axă de comunicare și marketing etc.

18 Fashion & Lifestyle

Categoria include programe de PR dedicate industriilor fashion și lifestyle, axate pe promovarea și comunicarea brandurilor, produselor și serviciilor din aceste domenii. Sunt incluse campanii care evidențiază moda, designul vestimentar, accesorii, cosmetice, wellness, călătorii, gastronomie și alte aspecte relevante ale stilului de viață contemporan.

19 Sport & Entertainment

Categoria reunește campanii de PR din sport și divertisment. Sunt incluse activări de brand, programe de sponsorship și parteneriat, programe de responsabilitate socială care promovează valorile sportive, proiecte educative în domeniul sportului, evenimente sportive cu componentă de PR, proiecte de PR inițiate de jucătorii industriilor de gaming, TV și alte ramuri ale divertismentului.

20 Buget – Creativitate +

Această secțiune este dedicată în principal start-up-urilor, organizațiilor non-profit și IMM-urilor care au atins obiective bine definite prin campanii de comunicare realizate cu resurse financiare limitate. Sunt avute în vedere campaniile care au demonstrat originalitate și au reușit să mobilizeze voluntari sau alte resurse nefinanciare pentru a atinge aceste obiective. Limită de buget pentru acestă categorie – 10.000 EUR.

 

REALIZĂRI EXCEPȚIONALE DE ECHIPĂ

21 PR In-House Team of the Year

Această distincție recunoaște performanțele deosebite ale departamentelor de PR in-house. Aplicația, nu mai mare de 4 pagini A4, în limba română, va oferi juriului informații precum: numărul și structura membrilor echipei de PR, ariile de expertiză acoperite, sumar al realizărilor cheie, rolul funcției de comunicare în organizație, exemple de proiecte relevante și nivelul de impact al acestora, alte informații relevante despre mecanisme de dialog & feedback, creativitate, o poză de grup, scurt argument de ce premiul ar fi o distincție binemeritată. Orizontul de timp: ultimii 2-3 ani.

22 Small Consultancy of the Year

Această distincție recunoaște performanțele deosebite ale agențiilor cu până la cinci angajați full-time. Aplicația, nu mai mare de 4 pagini A4, în limba română, va oferi informații precum: misiune, data înființării, numărul de angajați (executivi/suport), cifra de afaceri, marja de profit, un sumar al realizărilor deosebite, % creștere al portofoliului de clienți, rata de retenție a clienților, exemple de proiecte relevante și nivelul de impact al acestora, 2 testimoniale din partea clienților/partenerilor, scurt argument pentru potențialii angajați. Orizontul de timp: ultimii 2-3 ani.

DIPLOME DE EXCELENȚĂ

Categoriile 23-31 recunosc excelenţa în conceperea şi realizarea unor instrumente de comunicare creative şi eficiente, menite să faciliteze procesele de comunicare

23 Evenimente

24 Website, Intranet, Blog, Facebook, Instagram, TikTok etc.

25 Newsletter intern

26 Raporte (anuale, de sustenabilitate etc.)

27 Sponsorship

31 Press Kit

28 Publicații externe

29 Producții video

30 Podcast

JUNIOR PR AWARD

Aplicanții la categoria Junior au deplina libertate in alegerea temei campaniei, dar trebuie sa identifice probleme sau oportunitati reale, pentru clienti reali (companii, ONG-uri, institutii de stat etc.). Vor fi apreciate acele proiecte cu obiective bine definite si masurabile, cu indicatori de evaluare, care vor reusi sa echilibreze planificarea si cercetarea cu creativitatea. Inscrierile se fac gratuit si consta in realizarea unei campanii de PR, de maximum 1000 de cuvinte, in limba romana. Lucrarile vor fi realizate individual, limita de varsta fiind de 25 de ani. Criteriile de jurizare pot fi consultate aici 

DISTINCȚII SPECIALE ALE JURIULUI

PR Agency of the Year

Distincţia se acordă agenţiei cu cele mai bune rezultate în competiţia Romanian PR Award. Ratingul final ia în considerare numărul de premii şi nominalizări obţinute în competiţie, ponderate cu importanţa acestora. Nu se pot face aplicaţii directe pentru acest premiu.

PR Professional of the Year

Dictincţia se acordă comunicatorului cu rezultate profesionale excepţionale şi o contribuţie evidentă la dezvoltatea industriei. Juriul va propune o listă scurtă ce urmează a fi supusă votului în şedinţa finală de jurizare. Pe lângă propunerile juriului, vor fi luate în considerare nominalizările reprezentanţilor breslei. Acestea sunt aşteptate la dana.oancea @ praward.ro

Communicator of the Year

Distincţia se acordă unei personalităţi culturale, artistice, sportive, sau aparţinând societăţii civile, care a reuşit să comunice exemplar cu stakeholderii relevanţi, fără a face parte din breasla comunicatorilor. Juriul va propune o listă scurtă ce urmează a fi supusă votului în şedinţa finală de jurizare. Pe lângă propunerile juriului, vor fi luate în considerare nominalizările reprezentanţilor breslei. Acestea sunt aşteptate la dana.oancea @ praward.ro

Scroll to Top