Oana Boca Stănescu

Fondatoare și Manager Headsome Communication

Manager cultural și consultant în comunicare, Oana Boca Stănescu este unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști ai lumii publishingului de carte românesc, cu o experiență de peste 20 de ani.

Fostă directoare de imagine a Editurii Polirom timp de nouă ani, a fondat în 2012 Headsome Communication, prima agenție de comunicare din România dedicată proiectelor de promovare a lecturii, sub umbrela căreia a coordonat campanii integrate de comunicare, atât pentru instituții străine cu sediul în România (Ambasada Statelor Unite, Ambasada Israelului, Ambasada Suediei, Institutul Cervantes din București, British Council, Centrul Ceh, Institutul Liszt, EUNIC ș.a.), cât și românești (Colegiul Noua Europă, Universitatea din Bucureşti, Compania de Librării Bucureşti, Muzeul Naţional al Literaturii Române ș.a.).

Alături de alți oameni de cultură, Oana Boca Stănescu este inițiatoarea a două festivaluri internaționale de literatură: Festivalul Internațional de Literatură de la București (2008) și Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara (2012), precum și a unui festival de muzică clasică – Festivalul Internațional „Clara Haskil” (2014, Sibiu).

Cîștigătoarea rolului de expertă în comunicare și marketing a proiectului „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii” în urma competiției internaționale lansate de Primăria Municipiului Timișoara (2021). În 2023, timp de un an, a fost directoarea Centrului Național al Cărții din cadrul Institutului Cultural Român, precum și experta pe domeniul „Cultură scrisă” în proiectul legislativ „Statutul lucrătorului cultural profesionist”.

Silver Award for Excellence la Romanian PR Award, în 2009, și Golden Award for Excellence – cea mai bună campanie a anului în domeniul „Cultură, artă”, în 2022.

JURIU

Scroll to Top