Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Romanian PR Award și-a desemnat câștigătorii celei de-a XVII-a ediții

Graffiti PR a fost desemnată „Agenția de PR a Anului” în cadrul celei de-a XVII-a ediții a competiției Romanian PR Award care și-a anunțat laureații într-o gală festivă desfășurată aseară la JW Marriott.

Cu ocazia decernării premiului, Bogdan Tomoiagă, Director Executiv GraffitiPR și Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner, au declarat:

„Distincția oferită de juriul Romanian PR Awards ne onorează, iar acest lucru reprezintă o confirmare în plus, că direcția pe care am imprimat-o produsului GraffitiPR în ultimii ani, aceea de PR driven integrated marketing, cu PR-ul având un loc central în mixul de comunicare propus clientului este corectă. Drumul ales a fost susținut cu investiții constante în dezvoltarea și diversificarea echipei și a serviciilor, iar în prezent ne bazăm pe o echipă de 70+ consultanți de comunicare care pot integra într-un proiect competențe diverse, de la soluții creative complete generate inhouse de propria echipă de creație la conținut digital, de la sustenabilitate&CSR la influencer marketing și de la corporate communication la comunicare de criză. Lista rămâne deschisă, dar PR-ul va avea mereu un loc central în mixul de marketing propus clientului.

Mai mult, câștigarea acestui titlu ne obligă să ne uităm mai degrabă la viitor și nu la trecut și să ne punem câteva întrebări referitor la ce însemnă leadership în piața locală de PR.  Ne întrebăm cum vom putea ca până în 2025, alături de colegii de industrie, să redefinim și să extindem piața în care suntem? Cum putem face diferența în business-ul clienților, în cariera colegilor și în produsul de comunicare? Cum ne asigurăm că susținem brandurile în dezvoltarea lor continuă, asigurând tranziția către branduri active în societate? Cum ne asigurăm că nu pierdem din curaj și că livrăm produs de/cu încredere?

Ne bucurăm pentru premiu și ne întoarcem la lucru. Mulțumim colegilor, echipelor de la client, partenerilor din proiecte și colegilor de industrie.”

Juriul a decis să acorde distincția „Comunicatorul Anului” lui Valeriu Nicolae, coordonatorul proiectului #CasaBună și al inițiativei #RomâniaMeaBună.

„Valeriu Nicolae a reușit să transforme comunicarea într-un mecanism prin care ajută dezvoltarea unei comunități dezavantajate, dintr-un mediu foarte dur. Are experiență profesională redutabilă în mai multe țări, un master în diplomație, studii de inginerie și experiență în organizații neguvernamentale concentrate pe diminuarea efectelor sărăciei și lipsei de educație. Își proclamă drept crez faptul că ‚Omenia ține de ceea ce facem nu de ceea ce zicem’. Evacuat din spațiile unde oferea sprijin copiilor din Ferentari, a găsit energia să-și depășească dezamăgirea și să lanseze Casa Bună, un loc nou, care să permită aceleași activități pentru copii. A declarat că își pune la bătaie orice abilitate și tot timpul cu scopul de a susține copiii, restaurând încrederea că omenia are forța să coaguleze un viitor mai bun. Demonstrează zi de zi capacitatea de construcție prin comunicare”, au declarat Crenguța Roșu și Felicia Moga, membre ale juriului Romanian PR Award, în laudatio rostit aseară.

Distincția “PR Professional of the Year” a fost înmânată lui Andrei Borțun.

„După mai bine de 20 de ani în care a promovat și premiat profesioniști din industriile creative, a venit și rândul lui Andrei Borțun să fie aplaudat la scenă deschisă. Numele lui este strâns legat de The Institute, Gala Societății Civile, Internetics, AdPrint, Romanian Design Week, Diploma sau Cartierul Creativ, fiecare dintre aceste proiecte devenind de-a lungul timpului adevărate platforme pentru industria de comunicare din România. Și-a asumat rolul de catalizator al comunității creative iar distincția PR Professional of the Year este felul nostru de a-i mulțumi pentru toți comunicatorii și proiectele pe care le-a descoperit și pe care le-a ajutat să se formeze sau să se afirme în acești 20 de ani, pentru efervescența continuă prin care mapează, conectează și potențează industriile creative din România”, au precizat Elena Bululete și Monica Jitariuc.

Premiul “PR In-house Team of the Year” a fost înmânat echipei de comunicare BCR.

Distincția specială „PR Innovator of the Year”, sprijinită de Telekom România, a fost acordată Give Life A Chance Association & Ogilvy & Mather Advertising pentru campania  Life hangs by a thread of hair.

Best Use of PR Measurement & Evaluation”, un premiu special acordat de Raiffeisen Bank, a fost înmânat PressOne & GMP PR, GMP, Webstyler: Trăiască capra vecinului!

Cea de-a 17-a ediție a competiției s-a bucurat de susținerea unui juriu internațional de top, reunind competențe în comunicare din SUA, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Austria, Cehia, Olanda, Polonia, Bulgaria, Rusia și România.

Prezentăm mai jos finaliștii celei de-a XVII-a ediții Romanian PR Award.

Corporate Communication

Golden Award for Excellence

Mastercard & McCann & Golin: Mastercard Vibes

Silver Award for Excellence

Carrefour Romania & Graffiti PR: We put a price on plastic

Mastercard & McCann & Golin: Cashless Block

Procter & Gamble & Graffiti PR: A classroom like home

Brand PR – Existing products and services

Golden Award for Excellence

PressOne & GMP PR, GMP, Webstyler: Long live the neighbour’s goat

Silver Award for Excellence

Coca-Cola Romania & McCann PR, McCann Worldgroup Romania: Coke Half Full

MedLife & MSL The Practice: The first LIVE heart intervention with a hologram from Romania

Rețeaua de sănătate Regina Maria & McCann PR, McCann Worldgroup: Internet’s Residency Exam

Brand PR – New products and services

Golden Award for Excellence

Procter & Gamble (Gillette Romania) & Graffiti PR, Leo Burnett & Mediacom: Gillette SkinGuard – Confessions and irritations

Silver Award for Excellence

Pernod Ricard & Graffiti PR: Absolut Romania Limited Edition

H&M Romania & MSL The Practice: H&M Summer Villa

Crisis communication & Risk management

Golden Award for Excellence

Agricola & Rogalski Damaschin PR: The Crisis of the (Un)Happy Chicken!

Silver Award for Excellence

Banca Transilvania: The story of the largest transaction on the Romanian banking market

Carrefour Romania & Graffiti PR: We put a price on plastic

Telekom Romania & V+O Communication: Black Monday

Digital PR

Golden Award for Excellence

Rețeaua de sănătate Regina Maria & McCann PR, McCann Worldgroup: Internet’s Residency Exam

Silver Award for Excellence

Carrefour Romania & Graffiti PR: We grow Romania BIO, together!

Give Life A Chance Association & Ogilvy & Mather Advertising: Life hangs by a thread of hair

Procter & Gamble (Gillette) & Graffiti PR, Leo Burnett Bucharest & Mediacom: Gillette SkinGuard – Confessions and irritations

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: The Banknote Concert | dARe By Samsung

Social Media

Golden Award for Excellence

PressOne & GMP PR, GMP, Webstyler: Long live the neighbour’s goat

Silver Award for Excellence

AmRest | Burger King & MSL The Practice, Publicis Romania, Zenith: The Welcome Home  Whopper

Philips Sonicare & Graffiti PR, Ogilvy Romania: 1 Minute Challenge

Procter & Gamble & Graffiti PR, JAZZ Communication, Mediacom: Pampers preemies

Vodafone Romania Foundation & Next Advertising: The first “Thank You”

Internal communication

Golden Award for Excellence

McDonald’s & Graffiti PR: Drive-Thru League

Silver Award for Excellence

Michelin Romania: #NextSTep@Michelin

Philips Romania & Graffiti PR: Get Wellthy

Telekom Romania & V+O Communication: Cool Telekom

Employer Branding

Golden Award for Excellence

LIDL & GMP PR: LIDL Roman. Chose a job at home

Silver Award for Excellence

JYSK & GMP PR: Scandinavian style jobs

KPMG Romania & McCann PR: Open for Talent

Libra Bank: Libra Energize – A life changing program

Corporate Social Responsibility

Golden Award for Excellence

Procter & Gamble (Ariel) & Graffiti PR: New Life for Old Clothes

Silver Award for Excellence

AVON & GMP PR: The school of patients navigators

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: The Backnote Concert | dARe By Samsung

Ursus & GMP PR, Kubis Interactive: “Zero la mie” Mobile App with a social cause

Environmental communication

Golden Award for Excellence

Apa Nova & Porter Novelli: Happy Ending Stories

Silver Award for Excellence

Carrefour Romania & Graffiti PR: We put a price on plastic

Grupul CEZ, Neversea Festival & Rogalski Damaschin PR: Green power of Neversea

Media Relations

Golden Award for Excellence

PressOne & GMP PR, GMP, Webstyler: Long live the neighbour’s goat

Silver Award for Excellence

Banca Comercială Română & Oxygen: The first intelligent banking

Coca-Cola Romania (Dorna) & McCann PR & Save The Children Romania – Cry for Life

Red Cross Romania & McCann PR, McCann Worldgroup Romania, UM Romania: Broadcast for Blood. Donate Blood Constantly

Rock FM & Morning Glory by Razvan Exarhu & Donorium, Bucharest Blood Center, Rogalski Damaschin PR, Most Wanted: Romania has rocker blood

Public Affairs, Advocacy, Lobby

Golden Award for Excellence

OMV Petrom & Graffiti PR: Vocational Students League

Silver Award for Excellence

Association for Combating Illicit Trade “Viitorul” (ACTIV) & The Public Advisors: National Day of Fighting Against Illicit Trade

JTI România & pastel: Anti-smuggling campaign      

NGOs

Golden Award for Excellence

Give Life A Chance Association & Ogilvy & Mather Advertising: Life hangs by a thread of hair

Silver Award for Excellence

Red Cross Romania & McCann PR, McCann Worldgroup Romania, UM Romania: Broadcast for Blood. Donate Blood Constantly

Viitor Plus & McCann PR & Coca Cola: Recycling Map

Communication in the public sector

Golden Award for Excellence

PressOne & GMP PR, GMP, Webstyler: Long live the neighbour’s goat

Silver Award for Excellence

Ministerul Afacerilor Externe & Conan PR: The Romania-France Season – “Forget about clichés!”

Rock FM & Morning Glory by Razvan Exarhu & Donorium, Bucharest Blood Center, Rogalski Damaschin PR, Most Wanted: Romania has rocker blood

Communication in financial sector

Golden Award for Excellence

Raiffeisen Bank & Rogalski Damaschin PR: Money Bistro, Season 1

Silver Award for Excellence

BCR & Conan PR: The most extensive financial education program in Romania

Raiffeisen Bank & Rogalski Damaschin PR: factory by Raiffeisen Bank

Communication in medical sector

Golden Award for Excellence

MedLife & MSL The Practice: The first LIVE heart intervention with a hologram from Romania

Silver Award for Excellence

Rețeaua de sănătate Regina Maria & McCann PR & McCann Worldgroup: Internet’s Residency Exam

Tech PR

Golden Award for Excellence

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: The Banknote Concert | dARe By Samsung

Silver Award for Excellence

Philips Sonicare & Graffiti PR, Ogilvy Romania: 1 Minute Challenge

Telekom România & V+O Communication: Mobil Nelimitat

Culture, Art

Golden Award for Excellence

Transilvania Film: The Moromete Family: On the Edge of Time

Silver Award for Excellence

Fundația Calea Griviței & MullenLowe Profero: Grivita53 Eggs Festival

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: The Banknote Concert | dARe By Samsung

UniCredit Bank & Graffiti PR: The Giving Tree

Fashion & Lifestyle

Golden Award for Excellence

Beiersdorf Romania & FCB Bucharest: Nivea Men – The Bearded Men Calendar

Silver Award for Excellence

AVON & GMP PR: Looks like freedom

Spectrum Brands Romania, Remington & MSL The Practice: Get your YOU on!

Sport & Entertainment

Golden Award for Excellence

DHL Express Romania & MPG Romania, WefflerMark: DHL Carpathian Marathon at its 10th edition

Silver Award for Excellence

Grupul CEZ în Romania & Rogalski Damaschin PR: The Marathon Land

Juventus Academy & PiArt Vision: Education for Performance

Budget-, Creativity+

Golden Award for Excellence

Rock FM & Morning Glory by Razvan Exarhu & Donorium, Bucharest Blood Center, Rogalski Damaschin PR, Most Wanted: Romania has rocker blood

Silver Award for Excellence

Asociația Fapte & PREA PR Points: You are not obliged to. But it would be good if you did it.

Avenor College & Rogalski Damaschin PR: The future jobs were not invented yet

Red Cross Romania & McCannPR Romania, McCann Worldgroup Romania, UM Romania: Broadcast for Blood. Donate Blood Constantly

Events

Golden Award for Excellence

Coca-Cola Romania & McCann PR: Gala Next Big Vlogger 2.0

Silver Award for Excellence

Coca-Cola Romania (Dorna) & McCann PR & Save The Children Romania – Cry for Life

Mastercard & McCann, Golin: Mastercard Vibes

MedLife & MSL The Practice: The first LIVE heart intervention with a hologram from Romania

PR In-House Team of the Year

Banca Comercială Română

Website, Intranet, Blog, Facebook, Instagram

Huawei Romania & Oxygen: Huawei Mobile Ro Instagram Page

Raiffeisen Bank & Rogalski Damaschin PR: Money Bistro. Season 1

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: Samsung Instagram Page

Internal newsletter

Apa Nova & MSL The Practice: The suppliers of trust

Annual report

REWE Romania, Penny Market & MSL The Practice: PENNY Market: The Future of Sustainability

Press kit

Coca-Cola Romania & McCann PR, McCann Worldgroup Romania: Coke Specialty Launch | More than Retro KIT

MedLife & MSL The Practice: The first LIVE heart intervention with a hologram from Romania

External publications

EnergiaTa.org: The Prosumer’s Guide

Sponsorship

Mastercard & McCann, Golin: Mastercard Vibes

Samsung Electronics Romania & MSL The Practice: The Banknote Concert | dARe By Samsung

Video productions

Bitdefender: No Hack

Raiffeisen Bank & Rogalski Damaschin PR: Money Bistro, Season 1

 

Romanian PR Award este susținut de Telekom Romania, partener principal, de partenerii – Raiffeisen Bank, Ursus Breweries, Coca Cola HBC, Banca Transilvania, MedLife, KFC, Grupul CEZ, Penny Market, de partenerii logistici – Domeniile Davidescu, 360Revolution, FedEx, JW Marriott – și de partenerii media – Revista Cariere, PR Romania, IQADS, Adhugger, CSR Romania și Zelist.

Despre organizator

Forum for International Communications este o organizație non-guvernamentală care cultivă în mediul comunicatorilor profesioniști standarde etice și de performanță ale profesiei de relații publice. Fundația organizează din 2003 Romanian PR Award, impus drept cel mai important eveniment de recunoaștere a excelenței în domeniul comunicării de afaceri din România. În martie 2006, Forum a inițiat programul CSR Romania cu scopul de a promova bunele practici în domeniul responsabilității sociale corporatiste, program afiliat la rețeaua europeană CSR Europe. În aprilie 2009, fundația a lansat portalul PR Romania, una dintre cele mai relevante publicații online de PR din Europa, conform Communications Director. Alături de parteneri din sectorul privat și public, Forum implementează din 2017 Carta Diversității din România.